søndag, april 21, 2013

Ugens ret!

Asparges pizza.

Der er blevet spist en del pizza herhjemme, mest fordi det er billigt lige smække sådan en dej op, også putte tilbehøret oven på :P
Når man laver pizza helt fra bunden, så skal man virkelig tage sig god tid, og have en god tålmodighed, fordi der er meget hævetid i forløbet.

Til min dej:
25 g gær
420 g hvedemel (for sundere pizza, skift halvdelen ud med grov mel)
2 spsk hvedemel
1 tsk salt
2,5 dl vand

Jeg laver min dej sådan:
Gæren skal røres ud i 0,5 dl af vandet, og derefter kommer du de 2 spsk mel i. Rør det godt sammen, og lad denne "underlige" masse hæve i 30 min underklæde og lunt.
Derefter hælder du de sidste 2 dl vand i, salt og resterende mel. Æld godt sammen, til du får en elastiks dej. Del den i fire dele, og lad de runde dele stå og hæve under et klæde (lunt) i 2 timer.
Når de to timer er gået, så kan du begynde at rulle dem ud, til små søde runde pizza bunde :)

Mit tilbehør:
Peber
Mozarella (frisk!)
Grønne Asparges
Spinat
Tomatsovs
Oliven olie

Jeg starter med at smøre mine pizza bunde til med en tomatsovs, som jeg normalt bare blander selv. Noget tomat puré, lidt hakkedes og slat og peber. Noget af det på, mine asparges, som jeg selvfølgelig har husket at knække og skylde, lidt spinat også min mozarella udover. Masser af det :) En smule oliven olie og peber til sidst.

Bag pizzaerne ved 200 varmlufts grader, i ca. 15 min. :)
VELBEKOMME!

3 kommentarer:

  1. Ser lækkert ud :-) Den må prøves!

    Har du lyst til at kigge forbi?
    www.mia-myself-and-i.blogspot.dk

    Knus Mia

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også virkelig bare min favorit pizza :)

      tager selvfølgelig lige en kigger.

      Slet
  2. Mums! Hvor ser det godt ud, der er ikke noget som en god hjemmelavet pizza =)

    Rikke // Sigaards.com

    SvarSlet